Recenze - Shriek If You Know What I Did Last Friday the Thirteenth

10. března 2011 v 20:35 | Martin "Stryke" Mihula |  Hodnocení
Čistá náhoda, že jsem narazil na Googlu na poster parodie Shriek If You Know What I Did Last Friday the Thirteenth, ale také čiré neštěstí. Hned jsem si řekl: "Nevypadá náhodou tahle maska jako Ghostface?" a jen moje chyba, že jsem si v té samé chvíli neuvědomil, že samé filmy paroduje i o pár měsíců starší Scary Movie (Tajemství loňského léta a Vřískot).

Parodie na parodii nebo "nenápadná" opičárna? Těžko říct, ale vzhledem k tomu, že oba filmy vznikly ve stejný rok, bych tipoval spíše tu druhou možnost - tvůrci si prostě chtěli namastit kapsu cizím úspěchem a tak splácali první trapné vtipy, co je napadli… Tohle je důkaz, že nadprůměrných parodií je a bude opravdu málo (Scary Movie, Pár Pařmenů, 7 trpaslíků…).

Hádejte, kam se hned na začátku přesuneme? Samozřejmě do obrovského domu za první obětí, kterou se (ne)originálně stala Sidney - hlavní postava původního Scream a dokonce i hlavní postava všech Scary Movie pod parodujícím jménem Cindy. Předvídatelně jí zavolá zabiják, který je (nejspíše záměrně) stupidní idiot. Ale takový, až to není vtipný a celý film to posílá do největší trapnosti a nudnosti světové filmografie.

A poté, co Sidney utíká před zabijákem v hokejové masce (jasný odkaz na Friday the 13th a Jasona Voorheese) a kvůli časnému ohlížení se upálí o zahradní světlo, si "vrah" může zapálit po "dobře odvedené práci". Ale co by to bylo za parodii, kdyby brala nějakou scénu vážně, že (nemyšleno ironicky)? A tak mu z nejasného důvodu chytne maska, kterou si uhasí v louži. A díky (nejspíše) umačkání se ve filmu poprvé objeví Ghostface.

Vtipy jsou - jak jsem již výše psal - tak neuvěřitelně trapné a zvraty tak neuvěřitelně otřepané, že bych u filmu jen tak nevydržel, nebýt občasné návštěvy záchodu (i to bylo zábavnější než tohle). Ale musím přiznat, že jsem se JEN pousmál, když zabiják běhal po škole a "nenápadně" odtahoval a vraždil studenty. Nejlepší scéna byla u bazénu, když tam přiběhl se šnorchlem! :D

Shriek If You Know What I Did Last Friday the Thirteenth má snad jednu z nejhorších atmosfér, kterou jsem kdy viděl. Obraz je neuvěřitelně debilní na rok 2000, což kazí veškerý dojem. Navíc děj je tak jednoduchý a otřepaný, že vlastně na atmosféře zas až tak nezáleží a hned můžete VHS (nebo na čem to máte) vyhodit z okna - doporučuji hned za to vyhodit také účtenku, gauč na kterém jste při tom seděli a televizi, ve které jste se na to dívali, a i hned vás s touhle sračkou nepojí nic špatného (a už vůbec ne dobrého).

Postavy jsou stejně hrozné jako herecké výkony. Vůbec nejsou sympatické, vůbec neumí hrát a v celku jsou prostě o hovně. Je poznat, že jeden z herců je světoznámá pornohvězda, která se prosadila pouze v Gay-pornu. Mám samozřejmě namysli Simona Rexe.

Už nevím, co dalšího mám o tomhle filmu napsat, snad si sami z mé recenze uděláte obrázek, jak vás může Shriek If You Know What I Did Last Friday the Thirteenth pobavit…

PS: Pardon za tolik sprostých slov, ale jinak to prostě nešlo…

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.